روش های گلابگیری در خانه
نوشته شده توسط : امیر

 

نحوه تهيه گلاب در خانه (به علاوه 7 روش استفاده از آن)
نوشته چلسي كاندلاريو | 25 سپتامبر 2019
نحوه تهيه گلاب در خانه (به علاوه 7 روش استفاده از آن)
آنا-اوك/گتي ايماژ

هزاران سال است كه از گلاب استفاده مي شود ، از خاورميانه شروع شد ، جايي كه آنها رزها و H2O را براي زيبايي ، غذا و نوشيدني تركيب كردند. گل رز از ديرباز بخاطر خواص ضد التهابي ، ضد باكتريايي و آنتي اكسيداني خود مورد احترام بوده است ، در حالي كه بارها و بارها ثابت شده است كه آب باعث بهبود متابوليسم و دفع سموم از بدن مي شود.

از تهيه لاته گرفته تا تسكين دهنده گلودرد ، گلاب را مي توان براي بسياري از موارد استفاده كرد ، اما به خصوص در مراقبت از پوست بسيار شلوغ است. ليست طولاني مزايا شامل: سفت شدن منافذ ، صاف شدن خطوط و چين و چروك ها ، آبرساني و نرم كننده پوست و كاهش قرمزي است. چه آن را به شامپو ، تونر يا حتي لوسيون بدن خود اضافه كنيد ، رطوبت بيشتري به پوست شما مي بخشد.

و بهترين قسمت در مورد آن؟ DIY واقعا آسان است. ما به شما آموزش مي دهيم كه چگونه گلاب را در خانه با سه روش ارزان در زير تهيه كنيد ، اما ابتدا يك درس در مورد انتخاب گل رز مناسب است.
انتخاب گلبرگ گل رز

همه ما يك گل رز نداريم كه فقط منتظر چيدن آن هستيم ، بنابراين خريد گل رز تازه از گل فروشي محلي شما كارساز خواهد بود. مهم است كه مطمئن شويد گلهاي رز ارگانيك فاقد مواد شيميايي و عاري از آفت كش هستند. (همچنين مي توانيد گلبرگهاي خشك رز را به صورت خرچنگ بخريد.) هنگام انتخاب رزهاي خاص ، به گلهاي رز انگليسي ، گل كلم يا گلهاي فرانسوي متمايل شويد.

عطر همچنين مي تواند نقش مهمي در انتخاب رنگ رزهاي شما داشته باشد. رزهاي صورتي و قرمز رايحه قوي تري دارند و گلبرگ بيشتري دارند ، در حالي كه ساير گلهاي رز (زرد ، سفيد و نارنجي) اغلب بوي بنفش ، ليمو يا ميخك مي دهند.

حالا ، اجازه دهيد به آن برسيم.
3 روش تهيه گلاب خانگي
1. روش جوشاندن

 

جوشاندن ساده ترين (و سريع ترين) روش تهيه گلاب است. با برداشتن گلبرگهاي رز ، آب مقطر ، قابلمه بزرگ ، صافي ، ليوانهاي اندازه گيري و ظرف در بسته (شيشه يا بطري اسپري) شروع كنيد.

رزها را آماده كنيد
تا زماني كه ½ تا 1 فنجان گلبرگ تازه داشته باشيد ، گلبرگ ها را از ساقه ها جدا كنيد (اگر از خشك استفاده مي كنيد ¼ فنجان زياد است). FYI ، 1 فنجان گلبرگ تازه معادل حدود 2 تا 3 گل كامل است. هنگامي كه مقدار مورد نظر خود را بدست آورديد ، گلبرگ ها را با آب لوله كشي تميز كنيد تا از شر هرگونه كثيفي يا حشره خلاص شويد.
گلدان و آب را به قابلمه اضافه كنيد
گلبرگ ها را آنقدر در آب فرو كنيد كه روي آنها را بپوشاند (حدود 1 ½ فنجان). هر چيزي بيشتر گلاب را رقيق مي كند. (Psst ، اگر تقطير گزينه اي نيست مي توانيد از آب تصفيه شده استفاده كنيد.)
مشعل را روي متوسط قرار دهيد
قابلمه را روي اجاق گاز قرار دهيد و آب را به جوش بياوريد. هنگامي كه شروع به جوشيدن كرد ، آن را بپوشانيد و به حالت پايين تر برسانيد. بگذاريد 15 تا 30 دقيقه يا تا زماني كه رنگ گلبرگ ها از بين برود (بايد صورتي كم رنگ باشد). حرارت را خاموش كنيد ، درب آن را بگذاريد و بگذاريد كاملاً خنك شود.
مخلوط را صاف كنيد
براي جدا كردن گلبرگها و گلاب جديد خود مي توانيد از صافي (افزودن كيسه شير آجيل يا پارچه مشين براي غلظت بهتر) استفاده كنيد. وقتي كارتان تمام شد ، گلبرگ ها را دور بيندازيد.
گلاب را در يك ظرف در بسته قرار دهيد
استفاده از بطري يا شيشه اسپري بهترين راه براي ذخيره گلاب است. مي توانيد آن را در يخچال تا يك ماه و در كابينت حمام خود تا يك هفته نگهداري كنيد.

2. روش تقطير

تقطير سنتي ترين روش ايجاد گلاب است. وقت گيرتر است ، اما رنگ واضح تر و حتي مزاياي طبيعي تري نسبت به روش جوشان دارد. قبل از شروع ، گلبرگ هاي رز خود ، يخ ، يك كاسه شيشه اي ، آب مقطر ، يك قابلمه بزرگ (با درپوش) ، يك صافي و يك ظرف در بسته را برداريد.

رزها را آماده كنيد
گلبرگها را از ساقه ها برداريد (هرچه بيشتر ، با اين روش بهتر است). به ياد داشته باشيد: يك فنجان گلبرگ تازه معادل حدود 2 تا 3 گل كامل است. هنگامي كه مقدار مورد نظر خود را بدست آورديد ، گلبرگ ها را با آب لوله كشي تميز كنيد تا از شر هرگونه كثيفي يا حشره خلاص شويد. (از گلهاي خشك شده نيز مي توان استفاده كرد.)
قابلمه بزرگ را آماده كنيد
يك كاسه كوچك (يا بشقاب بشقاب سراميكي) را در مركز يك قابلمه بزرگ قرار دهيد. اگر كاسه آنقدر بلند نيست كه لبه هاي گلدان را برآورده كند ، از كاسه ديگري يا هر چيزي كه حرارت را تحمل كند براي بلند كردن آن استفاده كنيد. اين به عنوان يك اهرم براي درب قابلمه عمل مي كند.
گلبرگ و آب را دور كاسه شيشه اي اضافه كنيد
قبل از افزودن آب مقطر ، گلبرگ ها را داخل قابلمه و اطراف كاسه قرار دهيد (مطمئن شويد كه داخل كاسه نرويد.) درب قابلمه را برداريد و آن را به صورت وارونه (برعكس آنچه معمولاً روي آن قرار مي دهيد) قرار دهيد ، سپس آن را روي آن قرار دهيد. ديگ. از درپوش براي به دام انداختن بخار داخل قابلمه استفاده مي شود.
مقداري يخ را روي درب قرار دهيد
يخ باعث ايجاد تراكم در داخل گلدان مي شود و به تسريع بخار كمك مي كند. چگالي تزريق شده با گل رز در قسمت زير درب قابلمه جمع مي شود ، سپس داخل كاسه تميز مي ريزد و گلاب خالص و غليظ تري به شما مي دهد. هنگامي كه يخ شروع به ذوب شدن مي كند ، آب را خارج كرده و به افزودن يخ بيشتر ادامه دهيد. (براي جمع آوري آب ذوب شده بدون برداشتن درب از يك بوقلمون استفاده كنيد.) هنگامي كه آب داخل قابلمه شروع به جوشيدن كرد ،

مقدار حرارت دهيد و اجازه دهيد آب بجوشد. حدود 20 تا 25 دقيقه طول مي كشد يا تا زماني كه رنگ گلبرگ گل كم رنگ شود.
گلاب را در ظرف در بسته بريزيد
حرارت را خاموش كرده و منتظر بمانيد تا مخلوط خنك شود و درپوش را برداريد ، مطمئن شويد هيچ تكه يخ يا آب باقي مانده در كاسه نريزد. قبل از ريختن گلاب در شيشه يا بطري اسپري ، كاسه را از قابلمه برداريد. بسته به نوع استفاده (حداكثر تا شش ماه) در يخچال يا حدود يك هفته در كابينت حمام نگهداري شود.
مخلوط را صاف كنيد
اگرچه روش تقطير پس از ريختن مخلوط شما در يك ظرف در بسته كامل شده است ، اما مي توانيد گلاب را كه در اطراف كاسه جمع آوري شده بود نيز صاف كنيد. از صافي براي جدا كردن گلبرگها از مايع استفاده كنيد (مشابه روش جوشاندن).

3. روش خرد كردن

در اينجا مراحل مشابهي را براي جوشاندن دنبال مي كنيد ، اما نحوه تهيه گلهاي رز شما متفاوت خواهد بود. اين روش همچنين مي تواند براي ايجاد مقدار بيشتري گلاب استفاده شود.

گلهاي رز خود ، آب مقطر ، يك قابلمه بزرگ ، يك صافي و يك ساروج و مايه را جمع كنيد.

رزها را آماده كنيد
تا زماني كه ½ تا 1 فنجان گلبرگ تازه داشته باشيد ، گلبرگ ها را از ساقه ها جدا كنيد (اگر از خشك استفاده مي كنيد ¼ فنجان زياد است). يك بار ديگر ، 1 فنجان گلبرگ تازه برابر با حدود 2 تا 3 گل كامل است. هنگامي كه مقدار مورد نظر خود را بدست آورديد ، گلبرگ ها را با آب لوله كشي تميز كنيد تا از شر هرگونه كثيفي يا حشره خلاص شويد.
دو توده ايجاد كنيد
گلبرگهاي تميز را به دو توده مساوي تقسيم كنيد. اولين توده را در فاني خرد كنيد و مايه كشي كنيد تا آب آن گرفته شود. شمع دوم بعداً براي رنگ آميزي پايدارتر مورد استفاده قرار مي گيرد.
به يك كاسه منتقل كنيد
آب خرد شده (و در صورت وجود روي گلبرگهاي خرد شده باقي مانده) را در يك كاسه بريزيد. بگذاريد 2 تا 3 ساعت بماند تا مايع غليظ شود. گلبرگهاي باقي مانده را مخلوط كرده و بگذاريد 24 ساعت ديگر در دماي اتاق بماند.
مخلوط را در يك قابلمه سراميكي قرار دهيد
به يك قابلمه فلزي دست نزنيد (روغن ها را از بين مي برد و رنگ گلاب شما را تحت تأثير قرار مي دهد). حرارت را كم كنيد و بگذاريد تا بجوشد. پس از مشاهده حباب ها ، آن را از اجاق گاز برداريد و گلاب را در صافي بريزيد.
انتقال به يك ظرف
مهر و موم كنيد و آن را در يك نقطه آفتابي مانند طاقچه پنجره به مدت 2 تا 3 ساعت بگذاريد. نور خورشيد روغن هاي طبيعي را بيرون مي كشد.

نحوه استفاده از گلاب

همانطور كه در بالا اشاره كرديم ، گلاب فوايد زيادي دارد. در اينجا نحوه پيشنهاد ما براي استفاده از آن در برنامه روزانه شما پيشنهاد مي شود.

تونر با تركيب گلاب با آب مقطر بيشتر مي توانيد از آن به عنوان تونيك استفاده كنيد. (افزودن چند اسانس مورد علاقه خود اختياري است.) كافي است آن را با استفاده از يك پنبه روي پوست تميز بماليد و روال مراقبت از پوست خود را به صورت عادي ادامه دهيد.
زمان دوش گرفتن. افزودن گلاب به حمام براي آبرساني و آرامش عالي است.
عطر. همچنين به عنوان يك عطر طبيعي (تركيبي از گلاب ، روغنهاي ضروري و عصاره وانيل) عمل مي كند.
مه خنك كننده آن را در يك بطري اسپري نگه داريد و هر زمان كه نياز به بيدار كردن پوست داريد ، روي آن اسپري كنيد.
تسكين پوست تحريك شده. علاوه بر فوايد رايحه ، مخلوط كردن گلاب با سركه سيب نيز مي تواند به تسكين تحريكات پوستي (آفتاب سوختگي ، اگزما يا روزاسه) كمك كند.
در غذا. تركيب جديد شما فقط براي اهداف زيبايي استفاده نمي شود. فقط يك قاشق چاي خوري چاي ، ماست يا ليموناد مي تواند ويتامين ها و مواد معدني سالم را از داخل به شما ارائه دهد
كتاني روي تخت و حوله ها را مه آلود نگه داريد تا تازه بمانند.

زمان توقف و پختن گل رز است.





:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: